onsdag 23 februari 2011

Blomkål är nog så otroligt gott. Bäst är den helt rå. Tvivlar ändå på att min mage är lika förtjust i denna godsak som jag är. Men bara för att det är så gott skall jag nog ta mig lite till. Imorgon tror jag att jag skall testa på att laga blomkålsmos, det låter så gott så det måste prövas.

Imorgon skall vi kanske gå till grannen på besök. Beror på om vi har tid eller inte. Idag var vi till NAV och skrev ut några skjeman (jag vet, det skrivs inte så på svenska) men så klart fick jag inte med mig det viktigaste av dem alla. Alltså måste jag ta mig en tur på NAV imorgon igen. Suck. Det viktigaste som skall ske imorgon är ändå att jag skall ta mig en tur till frisören, det är på tiden. Mitt hår lider av "se för jävligt ut syndromet" och har inte blivit klippt sedan augusti. Augusti, över ett halvt år sedan, fint. Nu tänkte jag att det är bäst att fräscha till det lite så att dagisungarna inte blir rädda för mig. Hjälp, bara 5 lediga dagar kvar nu mer.

Jag är då galen i blomkål men min son han älskar fisk. Det är bra.

Men nu skall jag åter stifta bekantskap med min vän blomkålen. Så adjö och god natt.

2 kommentarer:

  1. Precis som när vi var små så kan jag fortfarande inte förstå vad det är som är så gott med blomkål :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vet du, jag åt blomål (rå) till lunch två dagar den här veckan. Dessutom skulle du gilla salladsbordet här i skolan, dom har rå broccoli och blomkål varje dag :)
    Och btw, foto på nya håret efterlyses! :)

    SvaraRadera